De hoofdcoach Cedric Van de Putte was er aanwezig en zag er hetvolgende:
"Na een week lang zwoegen onder een loden hitte, doemden vrijdagavond plots onweerswolken op.
Met deze dreigende onweerswolken op de achtergrond werd gestreden op de jaarlijkse Gijzegem Loopt.
Een gezellige stratenloop, georganiseerd door de plaatselijke secundaire school die jaarlijks heel wat deelnemers trekt. Als eerste stond Vince Van de Putte aan de start van de snoepjesloop.
Een uitslag wordt niet opgemaakt, maar belangrijker waren het plezier en de goedgevulde zak snoepjes die mee huiswaarts mochten.
Op de tienerloop van 1,2 kilometer bleven youngsters Esmée Mertens en Ferre Chinitor een hele wedstrijd in elkaars buurt om uiteindelijk gezamenlijk sterk te finishen op een respectievelijk vierde en zesde plaats bij de jongens en meisjes.
Op de drieënhalve kilometer ging het er competitiever aan toe.
Jan Van Den Broeck stond er, na een maandenlange missie in Oost-Europa, aan de start voor zijn tweede stratenloop van het seizoen. Jan is op zoek naar wedstrijdritme en nam meteen het heft in handen.
Finaal moest hij het hoofd dan wel buigen, met zilver en een duidelijke sprong voorwaarts tegenover zijn vorige wedstrijd, mocht Jan tevreden naar huis. Bij wijze van uitlopen werd Jan ook nog knap 10e op de 10,5 kilometer, voor zijn volgende wedstrijden lonkt echter weer de piste waar hij voor het eerst de kleuren van ROBA zal verdedigen.
Wie wel de overwinning kon wegkapen op de drieënhalve kilometer was een wederoptredende Elien Osselaer. Hoewel ze zichzelf had voorgenomen pas opnieuw deel te nemen aan wedstrijden wanneer onze jongste telg door zou slapen (en ondertekende kan bevestigen dat dit absoluut niet het geval is), doorbrak de traditie van Gijzegem Loopt toch deze zelfopgelegde regel. Het begin voelde nog wat roestig aan, maar naar het eind van de wedstrijd kon je Elien zien groeien en weglopen naar de overwinning.
Wie tevens kon genieten van de overwinning was Vinnie Van Puyvelde op de zeven kilometer. Amper anderhalve week na zijn marathon ging hij vooral op zoek naar wat wedstrijdritme voor de kortere wedstrijden die de komende weken op de planning staan.
Meteen na de start bleek dat Vinnie niet tot het uiterste zou worden gedreven voor de overwinning. Vlot dartelend over de Gijzegemse straten behaalde Vinnie met ruime voorsprong de eerste plaats. Hoe dan ook een opsteker richting de komende weken. Tot slot finishte An Boulpaep, mama van Ferre Chinitor, vlot lopend als 14e dame op de zeven kilometer.
Zo kon uiteindelijk iedereen met een tevreden gevoel naar huis. Tot volgend jaar, Gijzegem!
Tevredenheid alom dus en de normaal rustige maand juni zal gebruikt worden om even gas terug te nemen voor de examens en daarna op te bouwen naar de rest van de zomer.
Sponsor van vandaag is de kwalitatief sterke firma van Tom Van Den Steen die deze week op facebook al enkele fraaie foto's ten toon spreidde !
Keiweg 20
9230 Wetteren
België
Tel : 0479 20 91 42