Zaterdag mocht Joke opdraven in het Koning Boudewijnstadion voor de 800m in de befaamde IFAM competitie. Meteen een eerste serieuze 800m test maar deze keer in een verzengende hitte.
De eerste 200m verliep zoals gepland qua tijd, maar dan liet Joke het even afweten. Beetje schrik of uit angst om te snel te gaan. Feit is dat ze (veel) te traag door kwam in 67-68 seconden. Helemaal beangstigend werd het toen ze de volgende 200m zo'n 25 a 30m achter de groep ging bengelen. Toen we de hoop bijna opgaven, startte ze toch de turbo-versnelling die onze jonge atlete nu al kenmert en spurtte ze naar de groep toe om te eindigen in 2'12"74. Een superfraaie ronde die bevestigt dat haar 2" sneller PR zeker haalbaar is na een winter zonder training ..
Twee dagen later liep ze op Pinkstermaandag een 3 km in Aarschot. Best een pittig heuvelachtig en zwaar parcours. Joke won de wedstrijd in een tijd net onder de 11' en dit bij een temperatuur van plus 30 graden om half drie 's middags. Vooral de gretigheid waarmee ze de wedstrijden aanpakt, doet ons hopen op glansprestaties later in het seizoen.
Gisteren werkte ze met de teammaatjes een rustige 12 km af nadat ze dinsdag een training van Duitse makelij afwerkte. Na de afwisselend rustige en voluit 100-en werkte ze een 2000m tempo-training af in 6'59" in een temperatuur van plus 30 graden. We leggen op dit moment al een fond voor de komende winter.
Vandaag zetten we de goed draaiende BRICO OVERMERE van Gunher Quidé in het daglicht. Als ik of een andere klant vragen stellen, valt de deskundigheid en de vriendelijkheid van het personeel direct op !