Het werd een mooi spektakel met veel spannende momenten en enthousiaste toeschouwers langs de kant. Liz Romo mocht zich zachtjes uitleven in haar 11 km wedstrijd. Ze draait goed, dat is duidelijk, en dat merk je niet enkel aan haar glimlach, maar ook aan haar rustige, ontspannen manier van lopen. Haar focus en rust zorgen voor een mooie prestatie en een tevreden gevoel.
Bij de heren was er een spannende tweestrijd tussen Lenn Teugels en Vinnie Van Puyvelde. Beiden in stijgende vorm, maar uiteindelijk moest Vinnie de overwinning laten aan Lenn, die een zeer sterke indruk naliet. Lenn loopt zonder stress, en dat is vaak zijn kracht, maar hij blijft nog werken aan zijn consistentie om zijn prestaties nog verder te verbeteren. Op de vierde plaats bij de seniors en als eerste Master zagen we Thomas Van de Putte op het podium verschijnen. Drie jaar geleden was dat nog ondenkbaar, maar nu straalt hij kracht uit en bewijst dat doorzettingsvermogen loont. Fiere pa mag dit verslag gerust schrijven, want dat is een mooie overwinning voor hem en voor het hele team.
In de ballonloop in Sint-Niklaas kreeg Jelle Leus stevige tegenstand. Jan Vervaet, die we al vaak tegenkwamen als Master, liep sterk en was onklopbaar. Jelle streed heel fel en werd knap derde. Het begint stilaan te klikken voor hem als een sterke YA-atleet. Proficiat aan Jelle voor zijn mooie prestatie en inzet!
Stefanie D'haen stuurde me een verslagje dat we graag delen: “Mijn plan was om vorige week een wedstrijd te lopen in Arras, Frankrijk. Ik had mijn training perfect afgestemd en voelde me fris. Helaas belette een registratiefout me om deel te nemen. Daarna schakelde ik over naar de Big Ten, maar voelde me minder fris en had lichte keelpijn. Toch wilde ik mijn best doen. Starten met de 38-minuten pacer, en alles geven in de laatste kilometer. De eerste 5 km gingen vlot, maar daarna moest ik de groep even laten gaan. Ik bleef soepel lopen, maar kon niet dat extra pushje geven. In de laatste km zag ik de pacer nog op 100 meter, en dacht: ‘Kom op, doorzetten!’ Eindtijd: 38’23”. Ik was lichtelijk teleurgesteld, maar blij dat ik het heb volgehouden. De volgende dag stond de ballonloop op het programma, maar ik was ziekjes en moest vroeg stoppen met zware krampen. Toch finishte ik als negende dame. Nu rust ik uit en hoop ik zondag de groene Halve Marathon te kunnen lopen.”
Rest ons nog één bijzonder verhaal: Olivia Verbiest, een jonge nieuwe atleter in ons team. Als eerstejaars cadet verrast ze iedereen met haar snelheid en kracht. Ze traint geregeld mee met het YA-team en bewijst dat haar talent snel groeit. Olivia wordt gecoacht voor een goede winter, maar heeft nog enkele werkpunten, waaronder haar snelheid verhogen. Haar broer Lars, die zondag zijn debuut maakt voor de YA, is alvast een sterke trainingsgenoot voor haar. Haar knappe overwinning op de mijl in 5’09”73 in Vilvoorde bewijst dat ze al veel in huis heeft – vlot en zonder al te veel moeite. Een knap resultaat dat haar veel vertrouwen geeft voor de komende maanden.
Tot slot willen we onze grote sponsor, Belgotrack Lier, in het daglicht zetten. Ze volgen onze atleten op de voet en moedigen hen aan tijdens elke wedstrijd. Dankzij hun steun kunnen wij blijven groeien en onze prestaties verder verbeteren. We kijken uit naar de komende evenementen en blijven vol enthousiasme de sport promoten. Bedankt aan iedereen die dit mogelijk maakt!
Automate-IT gcv
Voorbos 9
2500 Lier
België
Tel: +32 (0)475.89.31.85
[email protected]
www.belgotrack.be